Turnover of the Modern Art Gallery collection

However, the following sculptural works are always on display, testifying to the varied path of Italian sculpture from the end of the 19th to the middle of the 20th century:

Girolamo Masini, Cleopatra, 1882;
AdolfoWildt, Maschera del dolore (Autoritratto), 1909;
Giovanni Prini, Gli amanti, 1909-1913;
Giovanni Prini, Le gemelle Azzariti, 1913;
Arturo Dazzi, Antonella, 1923;
Amleto Cataldi, Galatea, 1925;
Arturo Dazzi, Cavallino, 1927-1928;
Arturo Martini, Il pastore, 1930;
Marino Marini, Bagnante, 1934;
Dino Basaldella, Pescatore d'anguilla, 1934;
Attilio Torresini, Afrodite, 1930-1934;
Guido Galletti, Prometeo, 1935;
Ercole Drei, Il seminatore, 1937;
Italo Griselli, Romolo, 1937-1939;
Attilio Torresini, Riposo, 1938-1939;
Guido Galletti, Venere con i tre amorini, 1939;
Carlo Rivalta, Madre, 1939;
Tommaso Bertolino, Languore, 1939;
Giacomo Manzù, Bambina sulla sedia, 1955.